Tilt & Shift

Ik heb me voorgenomen om mij in 2014 ook te wagen aan interieur- en architectuurfotografie. Rechte lijnen zijn hierbij enorm belangrijk, vandaar dat ik geïnvesteerd heb in een tilt & shift lens. Ik heb gekozen voor de Canon TS-E 24mm f/3.5L II.

Een eerste testfoto, het gerechtsgebouw in Gent:
gerechtsgebouw

4 gedachtes over “Tilt & Shift

  1. recht ! geen geklooi meer in lightroom :-). Ik start eind deze maand aan mijn module ruimte en architectuur… zou ik ook wel kunnen gebruiken. Geen goedkoop objectief. Tevreden van ?

    • Ik heb de lens nog maar net en ik heb ze ook nog niet grondig kunnen testen maar op het eerste gezicht ‘waaaw’! Voor de bovenstaande foto heb ik de shift-functie gebruikt en daar is niets moeilijks aan. Het perfect waterpas zetten van de camera bleek echter iets minder evident.
      Gisteravond met de tilt-functie zitten prutsen (niet zo evident) en dat effect is echt fenomenaal! Met een diafragma van f/3.5 een gigantische scherptediepte, echt heel speciaal.
      Ik wil gerust eens afspreken zodat je de lens zelf eens kan uitproberen hoor.

Geef een reactie

