Communie Janneke – de kaartjes

Zoals ik al eerder aangaf, ik kon me laten gaan in het maken van kaartjes voor Janneke haar communie.
Gevolg is nu weer (net zoals bij Marthe) dat we er misschien met te veel zitten.
Thema dit jaar: het S.M.A.K. (Stedelijk Museum voor Actuele Kunst). Het S.M.A.K. is echt een geweldige locatie om foto’s te maken. Veel variatie, meestal veel licht, vriendelijk personeel…
De laatste foto is wel een vreemde eend in de bijt. De enige foto die niet in (of aan) het S.M.A.K. gemaakt werd. Mijn vrouw stond er nl. op dat we ook een foto zouden maken in een bloemenveld. Gedwee als ik ben…

Laten jullie weten welke jullie favorieten zijn?
De eerste kenden jullie al (het werd de versie waar de meesten van jullie voor kozen).

1.
kaartje01

2.
kaartje02

3.
kaartje03

4.
kaartje04

5.
kaartje05

6.
kaartje06

7.
kaartje07

8.
kaartje08
9.
kaartje09

10.
kaartje10

11.
kaartje11

12.
kaartje12

13.
kaartje13

14.
kaartje14

Voor wie het zou interesseren, de foto’s in het S.M.AK. werden allemaal gemaakt met de 85mm f/1.2 L II en de 24 mm f/1.4 L.

20 gedachtes over “Communie Janneke – de kaartjes

  1. Lucie zegt:

    Ik vind foto 11 en foto 12 het leukste. Er zijn er nog veel andere mooie, maar die zijn origineel en kleurrijk. Maar ik zou Janneke laten kiezen.

  2. Ik vind 4, 7, 8 en 13 het leukst. De rode letters van 12 zou ik gebruiken bij 13. en misschien ook bij 7.

    Het nadeel van zo’n mooie foto’s te maken is dat je dan nadien moet kiezen. dat doet altijd zeer. kiezen is verliezen… ๐Ÿ™‚

  3. Allereerst, wat een hoop mooie kaartjes!!

    Ik krijg bij allemaal een ander gevoel.
    Sommige zijn net kunstkaarten zoals bijvoorbeeld 4.

    11 lijkt veel meer een echt feest te worden. (Prom night ofzo ;))

    13 vind ik heerlijk stiekem (heel stijlvol kaartje!!)

    Je zou ook nog een goed kunnen kijken naar de blik op Janneke’s gezicht. Op foto 3 en 10,12,13 en 14 straalt ze echt..

    Kortom eigenlijk zijn ze allemaal mooi.. Mijn favorieten zijn 3, 11 is 13, mooie foto en mooie kaart en daarbij een hele mooie (beetje stiekeme) glimlach!

    Succes met kiezen!

  4. 1 en 8 blijven gewoon goed.
    kleuren van 4 zijn ook fijn, beeld is wat stijfjes.
    7 en 14 zijn meest spontaan, wat ook telt.
    13 grappig en origineel…r

    maar als ik maar 1 beeld mag kiezen wordt het 1 …

  5. Simon zegt:

    4, 6, 7 en 11 zijn toppers.
    4 is fantastisch en heeft veel weg van een stripverhaal of tekenfilm, which is great.
    6 is uitstekend voor Janneke’s zelfvertrouwen, en doet denken aan de intro van Fame, de show van RICKY Gervais. Which is even greater.
    7 is dromerig, wat ons allen een blij moment schenkt.
    11 is wat 7 doet, maar dan tot de 18e.

    Puik puik werk!

  6. Gerrit Devinck fotografie zegt:

    1,7, en 8 zijn gewoon steengoed, zeer mooi gedaan en inderdaad wellicht een prachtlocatie. Een beetje ver van Veurne, jammer.

Geef een reactie

