Met de mond vol tanden

De laatste tijd neem ik mijn compact toestel vaak mee.
Onderstaand beeld werd met de Canon G10 genomen. Dat toestel heeft een aparte draaiknop om over- of onder te belichten. Heel handig. Bij compacte toestellen zit zoiets meestal in een menu verborgen. Niet bij de G10 dus.
Bij de keuze voor een compact toestel was die knop één van de redenen om voor de G10 te kiezen. Op mijn spiegelreflex-camera is dat nl. ook de knop die ik het vaakst gebruik.

Voor deze foto heb ik 1 stop onderbelicht. Als ik dat niet gedaan had, was Janneke haar gezicht integraler belicht en had het licht van de spot haar mond overbelicht.

at the dentist

4 gedachtes over “Met de mond vol tanden

  1. Terwijl uw kleine ligt te kermen bij de tandarts, spelen met het instelwieltje van een compact. Kwestie van timing zo net na vaderdag. Benieuwd wat ze volgend jaar jou zal bezorgen met vaderdag???
    Verder een mooi beeld en pakkend dat je net die ogen niet meer ziet.

  2. “Ocharme het arm schaap” is ook ongeveer het eerste wat bij mij opkwam🙂
    Maar tis wel een geslaagd beeld! Tof dat er in de zgn. onderbelichte stukken toch nog heel wat detail te zien is (de ogen, de handschoenen, etc…)
    S.

    • Het is inderdaad een zeer handig toestel waar je bovendien de strobist-toer mee op kan (met een maximale synchronisatietijd van 1/800 trouwens !!???).

      Op 400 ISO krijg je wel al behoorlijk wat ruis maar misschien zit ik met een vertekend beeld wat ruis betreft door mijn 5D.

      Ik ben er uiteindelijk wel heel tevreden mee. Je kan ook in RAW fotograferen en – hoewel compleet irrelevant – het toestel ziet er heel mooi uit vind ik.

Geef een reactie

