Vreugdedansje

Gisteren mijn 5D MkII gaan afhalen.
Hieronder een foto van mijn vreugdedansje:

dance of joy

En alvast een eenvoudige portretfoto van mijn dochtertje Janneke:

janneke

Eerste impressies van de camera: super!! Mijn 24-70 lens heeft nu een echte breedhoekstand en een beperktere scherptediepte (twee van mijn voornaamste redenen om een full-frame camera te kopen). De voortreffelijke prestaties op hogere iso-waarde hielpen me ook over de streep om in deze camera te investeren.
Ik spaar al jaren voor een accordeon en telkens komt er fotomateriaal tussen😉

Eén ding wat me wel enorm gestoord heeft, is dat de RAW bestanden niet gelezen kunnen worden in PS CS3. Dat zal ook niet veranderen: ze gaan geen CS3-update meer uitbrengen voor die RAW-bestanden van de 5D MKII.
Voorlopig werk ik nu met DNG converter: mijn RAW-bestanden eerst omzetten naar het universelere DNG om dan, na de bewerking, om te zetten naar jpg. Behoorlijk tijdrovend.
Bij de aankoop van een nieuwe camera sturen ze je er dus eigenlijk op aan een nieuwe versie van PS aan te schaffen. Ruikt toch een beetje naar koppelverkoop vind ik. Nu ja, je kan het natuurlijk zonder PS stellen en de bijgeleverde software van Canon gebruiken. Toch wat vervelend.

6 gedachtes over “Vreugdedansje

  1. prachtig portret van je dochter. de kleurversterking werk goed…

    ben helemaal niet jaloers op je camera hoor… ECHT NIET !😉

    kan me bijna niet voorstellen dat ze CS3 niet willen updaten.
    dat zou wel heel lullig zijn.

  2. de foto van je dochter is wonderlijk! ze is prachtig. Fijn dat haar vader haar zo mooi in beeld kan brengen. ze weet voor altijd dat ze een prachtig kind was. Waarschijnlijk zal ze dat ook zijn als volwassene…

  3. sarah zegt:

    Ooit bracht ik hen naar de kleuterklas of was het het eerste leerjaar in dat kleedje en hier staat nu een ander wonder. Janneke met de blauwe ogen. We waren je verloren op de dijk ! We hebben heel hard gezocht en we vonden je terug. Natuurlijk !
    Tot in juli Janneke. Dan gaan we garnalen vissen in een luipaardbadpakje.

Geef een reactie

