Grid

Naar aanleiding van de terechte opmerking van Rick snel een nieuw bericht.
De reden waarom het hier zo kalm geweest is en ik nauwelijks of geen reacties heb achtergelaten is – let op clichégevaar – omdat het enorm druk is. Op school hebben ze me ingeschakeld om het beeldmateriaal te leveren voor enkele tijdschriften. De voorbije week had 17 reportages. Al die foto’s moeten tegen volgende vrijdag verwerkt worden.
Vanaf dan kan ik weer wat regelmatiger posten.

Hieronder toch nog twee foto’s van een recente geboortereportage.
Ik had net die week een ‘snoot grid’ met zwarte rietjes gemaakt om het licht van mijn flits te bundelen. Onderstaande foto is dan ook nauwelijks bewerkt.

31

29

Misschien een rare compositie bij de laatste foto maar de foto werd gemaakt in functie van de lay-out van het fotoalbum: grote zwarte ruimte om foto’s in te plaatsen.

6 gedachtes over “Grid

  1. over je laatste zinnetje:
    ’t is de eerste keer dat iemand zegt dat-ie dat doet, dus misschien doen er wel meer fotografen dat, maar ik vind het een héél goed idee van jou! Dat moet ik in’t vervolg ook even overwegen. Bedankt voor de tip!

  2. @ Koen: selecteren is inderdaad tijdrovend. Gelukkig kan ik alle beelden gewoon op een harde schijf afleveren. Ze moeten wel in tif-formaat afgeleverd worden. Als ik iets op mijn blog wil zetten moet ik eerst nog eens naar jpeg omzetten.
    Ik ben wel benieuwd wat de fotoredactie ermee zal doen. Ik las net op de blog van Jimmy dat je maar afstand moet nemen als fotograaf. Ik zou het toch wel zonde vinden als ze de beelden zouden kiezen waar ik niet helemaal achter sta.

  3. Hopelijk waren het allemaal boeiend reportages. Die rietjessnoet is wel leuk. Ik denk trouwens dat het eens tijd wordt dat je een workshop fotoalbum-compositie inricht. Uw onderwijstalenten kennende …

  4. mooie beelden. ik gebruik een zelfde “truuk” met mijn mini diy flower pot softbox. maar de snoot heeft hier ook mooi resultaat, toch niet te hard licht.
    wel vind ik de rietjes enorm tijdrovend, ik ben nog steeds op zoek naar “black corrogated plastic” … als iemand tips heeft …

Geef een reactie

