Edinburgh 3

Deze…

edinburgh

of het origineel?

IMG_9735_

16 gedachtes over “Edinburgh 3

  1. Hmmmmm das een moeilijke hoor… Dan ga ik toch voor de originele… Mooi plaatje! De bewerking is zeker niet slecht, verre van, maar het originele raakt me net dat ietsje meer 🙂 Voila, Jens heeft gesproken!

  2. De kleuren in de eerste zijn zeker heel erg mooi, maar wat wil je neerzetten, iets realistisch of een mooi beeld. Ik pas dit soort bewerkingen af en toe ook eens toe sinds kort maar haal het er eigenlijk steeds weer vanaf…

  3. voor mij ook de bewerkte versie. Er zijn mensen die vinden dat bewerkingen ‘leugens’ zijn, en natuurlijk klopt dat wel een beetje, maar langs de andere kant zet een bewerking de werkelijkheid soms wat in de verf, omdat de originele foto net de glans van de werkelijkheid haalt. Soms is een foto immers maar een fletse afspiegeling. Ik weet niet hoe het hier zat, en voor mij doet dat er ook niet zo toe: de bewerkte foto maakt het roos in de hemel echt roze. Het is geen toegevoegde kleur. Het roze was er echt. Hoewel de kleuren wel wat erover zijn, geeft het de foto iets magisch en dat is nu net hetgene wat ik wil dat fotografie is: een beetje magisch…

  4. De bewerkte versie doet me direct denken aan de lessen over de Gothic Novel op vrijdagmorgen 10 jaar geleden, maar dan minder slaapverwekkend. Dus zeker de bewerkte versie. Misschien zou je die plaat nog apart meer wit kunnen trekken om het natuurlijker te laten overkomen.

  5. Ook voor mij de bewerkte. Ik heb daar niets op tegen.
    De bewerkte versie grijpt mijn aandacht veel sneller dan het fletse origineel.
    Er mocht echter wel wat meer detail zitten in het kruis zodat het beeld toch niet té donker wordt.

Geef een reactie

