twee versies

‘Origineel’ (kleuren en contrast werden wel al bewerkt:
sansi

Polaroidversie van hetzelfde beeld:
sansipolar

11 gedachtes over “twee versies

  1. ik vind zelf de polaroidversie hier beter. de enorme uitgebrande vlek op de eerste versie stoort me, zodat ik vind (met de nadruk op “ik vind”!🙂 ) dat die foto zelfs wat mislukt aandoet. Bij een polaroid verwàcht je geen kwaliteit, dus vind ik het daar niet storen! Snap je de logica?
    Voor alle (mijn) duidelijkheid: het gaat hier toch om het digitaal bewerken van een beeld opdat het LIJKT alsof je een polaroid hebt gemaakt hè? Of is dit écht een polaroid (die je dan vakkundig hebt ingescand?)

  2. (@steph: het is exact hetzelfde beeld dus tzal wel een bewerking zijn, denk ik)

    Allebei kunnen. Het zijn alletwee geen “stand-alone” beelden, maar de niet polaroid meer dan de polaroid versie. Dit gaat dan over de verwachtingen horend bij een bepaalde manier van presenteren.
    Geef mij maar de eerste: het desolate gevoel is duidelijker. Bij de polaroid weet ik niet zeker of het het polaroideffect is of de “realiteit” die het triestig gevoel doet opwellen.
    nice post steven.

  3. MJ zegt:

    moeilijk hoor, maar ik kies voor de tweede (de eerste kan me niet inspireren) al is die tweede op mijn scherm wel iets te vaal, maar de bewerking van die foto past goed bij het onderwerp en de compositie!

  4. Geef mij maar de eerste. De dwarsbalk in het raam en de witte tuinbanken (de jaren tachtig komen terug) in combinatie met de sanseveria’s doen me denken aan een psychiatrische instelling.

Geef een reactie

