Snurk snurk

Het was alweer een tijdje geleden dat ik nog eens foto’s genomen had van mijn slapende kinderen.
Voor de eerste foto heb ik zonder statief gewerkt. Met een sluitertijd van 4 seconden was het uiteraard onmogelijk een scherpe foto te krijgen maar dat was ook niet de bedoeling.
De andere foto’s zijn met statief genomen en ik vind die minder mooi.
Ik ben er ook nog niet uit welke bewerking het beste overkomt.
Welke versie verkiezen jullie?

1. Zonder statief

2. Met statief, kleuren lichtjes bewerkt, randen enorm donker gemaakt.

Janneke is in de foto hierboven wel degelijk aan het slapen. Je zou misschien kunnen denken dat ze in deze slaaphouding moest gaan liggen maar dat was dus niet het geval. Janneke zou trouwens geen 4 seconden stil kunnen liggen 😉

3. Wederom met statief maar de foto werd hier heel fel bewerkt.

4. Zelfde bewerking als de vorige foto. Deze keer een foto van Marthe.

13 gedachtes over “Snurk snurk

  1. De eerste is inderdaad mooi omdat je door de onscherpte een dromerige (en dus toepasselijke) sfeer creëert.
    En wat je keuzevraag betreft: ik kies voor de eerste van de statieffoto’s. Bij de overige twee herken ik wel je typische experimentele stijl die ook wel lovenswaardig is, maar dit keer kies ik louter objectief met een commerciële geest. Kan zo wegens de technische perfectie voor allerlei reclameslogans gebruikt worden…

  2. ik ben het niet eens met de bovenstaande commentaren. Ik vind de tweede veruit de minste. Het is de technische perfectie die ik als storend ervaar. Het lijkt onecht, gespeeld. Ik geloof bijna niet dat het kind slaapt. Het is alsof het er neergelegd is voor een reclame en heeft voor mij het minste ziel. De eerste, zonder statief, is voor mij de enige ‘echte’ foto. Die leeft, die spreekt. De laatste twee vind ik mooi. met een voorkeur voor de laatste. Je hebt ook iets gedaan met de scherpte in die foto’s, denk ik. Alleen het gezicht van de kinderen lijkt scherp. De vierde vind ik het mooist omdat die weer het ‘nieuwst’ of het minst geconstrueerd lijkt.
    Maar… het zijn allemaal wel goei foto’s, vind ik. Ik zou het niet kunnen nadoen…

  3. nimsa zegt:

    Zelf hou ik er niet van om gefotografeerd te worden als ik slaap, .. maar zij vinden het vast niet erg! De tweede is voor mij mooist, technisch gezien, maar het is inderdaad nodig om te weten dat ze écht slaapt. De derde is ook leuk.

Geef een reactie

