Kleurenversie op aanvraag

004

001

002

Welke versie geniet nu jullie voorkeur, de kleur of zwart/wit?
Persoonlijk vind ik dat het bij de kleurversie te sterk opvalt dat ik door het doek van de buis geflitst heb. Als ik meerdere flitsen zou hebben zou dat wellicht niet zo een probleem geweest zijn.
De compositie is ook minder geslaagd. Bij het kruipen bewoog ook de buis natuurlijk, niet altijd even makkelijk om die spiraal dan mooi langs de randen van de foto te laten lopen.

8 gedachtes over “Kleurenversie op aanvraag

  1. Nou ik weet het eigenlijk niet, je argumenten snap ik deels wel, maar ik stoor mij niet helemaal aan het flits licht want die zit constant op dezelfde plek, dus het zou ook maar zo kunnen zijn dat het natuurlijk licht is. Ik zag het dan ook pas toen jij het zei, dus ik stoorde mij er niet aan. Voor de rest vind ik het in kleur een vrolijk geheel worden, de kleuren zijn namelijk goed aanwezig.

    Ik vind ze beide erg mooi en kan er eigenlijk niet tussen kiezen… Wel bedankt voor het laten zien van die foto’s!

  2. Euhm… tja… ik begrijp je twijfel nu ook. Het flitslicht stoort me zo niet (behalve misschien in de eerste). Het spiraaleffect zit in de zwart/witten inderdaad net iets beter qua compo. En toch hebben die kleurtjes ook iets hé… De z/w geven een artistiekere uitstraling, de kleuren zijn wat speelser.

  3. Kleur nr 1 en z-w nr. 2. Op de andere twee kijkt het meisje ’n tikkeltje te geposeerd. Want hoe het model erop staat, daar draait het toch vooral om niet?
    Maar kleur of z-w, ze werken voor de rest allebei. Kwestie van voorkeur. Ikzelf zet zelden om naar z-w, omdat het toch niet kan tippen aan analoge kwaliteit. En zeker hier zijn de kleurtjes een pluspunt.

  4. Harry de Rooij zegt:

    Ik vind dat je met kleur zo moet oppassen dat de huidsjkleur er niet teveel door wordt beinvloed. Bij het blauwe exemplaar wordt ze heel bleek, terwijl ik het blauw prachtig vind. Dus wat wil je prominent laten zijn? Zwart wit is dan vaak een oplossing.

  5. Ik ben helemaal geen kenner van fotografie, dus misschien doet mijn comment er helemaal niet toe, maar ik ben voorstander van de kleurenversie.
    Als ik aan kinderen denk, gaat dit gepaard met kleuren, levendigheid,… En op deze foto kan je beide uitdrukkelijk zien.

    Mooie compositie, prachtig beeld!

  6. Hé, goed dat ik even terug kom! Zou jammer zijn dat ik de vergelijking zou gemist hebben want ik was echt nieuwsgierig naar de kleuren.
    En het straffe is… dat ik als pure kleurenfotograaf hier echt twijfel. Ik vind de zwat-wit versies los van het flitsprobleem zéér sterk.
    Leuk dat je de kleurenversie getoond hebt want ik dacht werkelijk dat ik ze beter zou gevonden hebben. ’t is trouwens iets dat ik geleerd heb bij het bloggen… af en toe toch eens tegen mijn gewoonte een beeld omzetten in zwart-wit met soms verrassende resultaten. Ik denk dat ik mijn bloglijstje aandik met uw link !

Geef een reactie

