Jack-in-the-box

Uiteindelijk toch de Canon 10-22mm lens gekocht. De enige echte breedhoeklens die Canon aanbiedt voor cropcamera’s.

Als ik het geld had gehad, had ik de 5D en de 16-35mm lens gekocht. Maar een uitspraak als deze valt in dezelfde categorie als de uitspraak van mijn grootvader “als ons kat een koe was geweest dan konden we ze melken voor de stoof”.

Nog geen tijd gehad op uitstap te gaan met deze lens vandaar een zelfportret in ons minuscuul wc’tje.

SM

10 gedachtes over “Jack-in-the-box

  1. Ik denk dat ik wel nog veel zal moeten leren. Tot nog toe heb ik meestal portretten gemaakt met een 50mm en een 24-70mm. Ik ga mezelf verplichten de 10-22mm op de camera te laten zitten.

  2. Ha, gelukkig iemand die ook met een groothoek gaat beginnen 🙂 . Gelukkig heb je ‘m gekocht, zoals je een paar maanden geleden al aangaf. Eens zien wat die 1mm (en de rest van de Canonlens) voor verschil gaat maken ten opzichte van mijn tamron.

    Portretten kun je met elke lens maken, alleen geven deze groothoeklenzen wel een mooie (!) vertekening…

Geef een reactie

