Flits

Ik gebruik niet graag mijn flits. Ik vind flitsen moeilijk en het resulteert in foto’s die ik meestal niet geslaagd vind, vooral omwille van de harde slagschaduwen. Aan de andere kant heb ik gemerkt dat je foto’s waarbij ik de flits gebruikt heb in zwart/wit veel contrast kunnen vertonen, iets waar ik wel van hou. Misschien moet ik gewoon al mijn geflitste foto’s naar zwart/wit omzetten.

Janneke die zich uitzonderlijk normaal gedraagt:

janneke

Stan die zich heeft klaargemaakt voor een avondje stappen:

stan

10 gedachtes over “Flits

  1. sart68 zegt:

    Zalige foto’s! Vooral die onderste doet mij aan zijn papa denken.
    Probeer eens om je flits 45° naar achter te draaien. Dat resulteert in hard flitslicht op de muur achter je maar zacht flitslicht zonder harde slagschaduw op je onderwerp.

  2. Ik heb geen t-shirt van Bumba hoor😉

    De flits stond al naar boven gericht. Misschien – zoals je zei – nog extremer en de flits helemaal naar achter draaien.
    Ik zit momenteel te kwijlen op een draadloos systeem om met een losse flits te kunnen werken, beetje te duur voorlopig.

  3. Inderdaad schitterende foto’s en mooie weblog! Ik geef je geen technische uitleg als ‘beginnend amateur’, maar bewonder het resultaat dat je hebt behaald. Alweer een fotolog op mijn wekelijkse bezoeklijstje.

    Ken

  4. Ake, :-p

    Intussen wel al enkele goedkopere (weliswaar minder betrouwbare) alternatieven gevonden: de “cactus V2 flash trigger” en de “radio poppers”. Die laatste zien er veelbelovend uit, ze zijn pas beschikbaar van 2008.

  5. de beste manier om je flits te gebruiken is je toestel volledig manueel instellen. dan kun je de intensiteit van je flits regelen adhv je diafragma en het omgevingslicht laten meespelen door de sluitertijd…google maar wat!!!!
    wat daarnaast ook helpt voor een zachter licht: boterpapiertje voor je flits (een soort selfmade softboxje)

Geef een reactie

