Laatste McCarthy

Een brandpuntsafstand van 24mm (met cropfactor 1,6 op mijn camera) blijkt herhaaldelijk te weinig breedhoek te zijn.
Vooral jammer voor deze foto waarbij ik de fles ketchup er niet helemaal op kreeg.

ketchup

12 gedachtes over “Laatste McCarthy

  1. En als ie er dan toch helemaal op moet…kon je niet een beetje naar achteren?
    Nou, de fles er helemaal op is niet eens nodig, sterker nog: wanneer je dat wagentje links eraf zou halen en ook iets van de bovenkant van de fles….dan wordt het beeld ineens nog meer ruimtelijk….
    Ach, smaken verschillen gelukkig 😉

  2. De foto werd genomen vanop de tussenverdieping in het S.M.A.K. (achter een glasraam), ik kon helaas niet meer achteruit. (De hangar zelf is niet toegankelijk voor het publiek.)
    Ik ga in ieder geval de crop die je voorstelt uitproberen René.

  3. Ik ben vandaag voor het eerst op je blog verzeild geraakt, ziet er puik uit.

    Op de foto hierboven weet je, voor mij althans, perfect de grootte van deze ruimte weer te geven. Kan je het eventueel in een groter formaat tonen?

    Dit probleem met de cropfactor heb ik ook al ervaren…

  4. Dankjewel Ake.
    Heb je toevallig weet van degelijke alternatieven voor die 10-22mm lens?
    De 16-35mm valt compleet buiten het budget helaas. En dan vraag ik me nog af of die breed genoeg zou zijn (rekening houdend met de cropfactor). Ik kan niet vergelijken maar naar het schijnt zou die 6mm een groot verschil maken.

  5. @ Gekiekt: Ik ben ook meer een ‘Vertekening’-mens en heb de 11-18mm van Tamron. Echt een pak goedkoper dan dat Canon-materiaal. Ik schiet er vooral foto’s mee op hoge f/waardes met statief, dus het maakt mij toch niet uit of de lens ‘lichtsterk’ is of niet 😉 .

    De 11-18 van Tamron is heel sterk met de ‘realiteit’ van kleuren. Vooral bij nachtfoto’s heb ik dit al kunnen zien.

    Een paar maanden geleden was ik ook nog in de ban van Canon materiaal, maar die Tamron-lens heeft mijn kijk toch wel verandert. Ik ben erover na aan het denken een 28-75 2.8 van Tamron te kopen…

  6. Bedankt voor je reactie Tim.
    Een nieuwe lens kopen is altijd een moeilijke opdracht eigenlijk. Er is zo veel informatie te vinden en vaak vind je tegenstrijdige besprekingen.
    Met meer geld was de keuze makkelijker geweest.

  7. Moeilijke keuze… zelf heb ik geopteerd voor de 16-35. De 2.8 heb ik niet veel nodig (hoewel portretten er soms leuk mee zijn), maar kwalitatief is ze stukken beter.

    Tamron of Sigma hebben misschien goede alternatieven, maar de trage autofocus vind ik een nadeel.

  8. Tsja, die 16-35, kwijl. Zeker op een 5D lijkt me dit de ideale breedhoeklens. Die lens is wel een veelvoud van de prijs van een 10-22 natuurlijk. Bovendien ligt die 5D ook totaal buiten bereik voor mij.

Geef een reactie

